ساختمان های هوشمند جهان؛ معرفی ۸ مورد از بهترین های دنیا

ساختمان های هوشمند در جهان

فهرست مطالب

بهترین خانه های هوشمند دنیا

ایده ساختمان‌های هوشمند، که زمانی در قلمرو داستان‌های علمی‌تخیلی قرار داشت، به سرعت به واقعیت تبدیل شده است. در اوایل دهه 1980، اولین زمزمه‌ها از این مفهوم نوین به گوش می‌رسید.

مقاله‌ای در نیویورک تایمز در سال 1984، از تلاش‌های پیشگامان صنعت املاک برای خلق “نسل جدیدی از ساختمان‌ها که تقریباً خودشان فکر می‌کنند” خبر می‌داد. این ساختمان‌ها که به “ساختمان‌های هوشمند” معروف بودند، به عنوان “ازدواج دو فناوری – مدیریت سنتی ساختمان و مخابرات” تعریف می‌شدند.

در این مقاله، به بررسی برخی از بهترین خانه‌ های هوشمند دنیا در سال 2024 می‌پردازیم و سفری به دنیای شگفت‌انگیز این شاهکارهای مهندسی و فناوری خواهیم داشت.

بهترین خانه های هوشمند دنیا

ساختمان های هوشمند در جهان

در ابتدای معرفی نمونه‌هایی از بهترین ساختمان های هوشمند جهان، بهتر است با باشکوه‌ترین و باهوش‌ترین آن‌ها شروع کنیم.

  1. ساختمان لبه (The Edge)
  2. دفتر مرکزی گلمک (GLUMAC)
  3. ۸۰۰ فولتون مارکت (800 FULTON MARKET)
  4. ساختمان امپایر استیت
  5. برج خلیفه
  6. مرکز انرژی دوک
  7. برج کپیتال
  8. برج کریستال

۱. ساختمان لبه (The Edge)

  • مکان: آمستردام، هلند
  • نوع ساختمان: اداری
  • ابعاد: ۱۵ طبقه / ۴۰,۰۰۰ متر مربع
  • طراحان: PLP Architects (مستقر در لندن)
  • تاریخ تکمیل: ۲۰۱۴

مجله بلومبرگ به ساختمان «لبه(The Edge)» لقب باهوش‌ترین ساختمان دنیا را داده است. این ساختمان که دفتر مرکزی شرکت دیلویت (Deloitte) در آمستردام است، با معماری خیره‌کننده و فناوری‌های پیشرفته، مرزهای نوآوری در صنعت ساختمان را جابجا کرده است.

ساختمان هوشمند «لبه (The Edge)»

۱۵ طبقه هوشمندی

ساختمان لبه با ۱۵ طبقه و مساحتی بالغ بر ۴۰,۰۰۰ متر مربع، بیش از ۲۸ هزار حسگر اینترنت اشیاء (IoT) را در خود جای داده است. این حسگرها اطلاعات جامعی از وضعیت ساختمان، مصرف انرژی و نیازهای کارکنان را گردآوری می‌کنند.

این حجم عظیم داده، توسط هوش مصنوعی پردازش شده و برای ارتقای کارایی، آسایش و پایداری ساختمان به کار گرفته می‌شود.

خداحافظی با میزهای اختصاصی

یکی از بارزترین ویژگی‌های این بنا، سیستم رزرواسیون هوشمند فضای کار است. در این ساختمان، خبری از میزهای اختصاصی نیست.

کارکنان Deloitte می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن مپیک (Mapiq)، به طور روزانه، متناسب با برنامه کاری و سلیقه خود، از میان ۱,۰۸۰ میز کار در سرتاسر ساختمان، فضای دلخواه خود را انتخاب و رزرو کنند. این سیستم انعطاف‌پذیری و پویایی فوق‌العاده‌ای به محیط کار می‌بخشد و از هدر رفتن فضا جلوگیری می‌کند.

فراتر از میز و صندلی: دنیایی از امکانات هوشمند

اما هوشمندی این نمونه از بهترین خانه های هوشمند دنیا به همین جا ختم نمی‌شود. پنل‌های هوشمند، داشبوردهای داده، ربات‌های امنیتی، دستگاه‌های قهوه‌ساز خودکار و ده‌ها امکانات دیگر، این ساختمان را به یک موجود زنده تبدیل کرده‌اند که با نیازها و خواسته‌های ساکنان خود سازگار می‌شود.

تعهد به حفظ محیط زیست: لبه، سبزترین ساختمان جهان

علاوه بر هوشمندی، این ساختمان به عنوان یکی از سبزترین ساختمان‌های جهان نیز شناخته می‌شود. این غولِ سبز، با کسب امتیاز فوق‌العاده در استاندارد BREEAM ، تعهد خود به حفظ محیط زیست را به اثبات رسانده است.

انرژی تجدیدپذیر: گامی فراتر از مصرف صفر

لبه تمام انرژی خود را از منابع تجدیدپذیر تامین می‌کند. ۴,۲۰۰ متر مربع پنل خورشیدی که اکثر آنها بر روی سقف ساختمان‌های مجاور نصب شده‌اند، برق مورد نیاز این ساختمان را به طور کامل تامین می‌کنند. همچنین، زیرزمین ایده‌آل فضایی برای پارکینگ ۵۰۰ دوچرخه و تعدادی درگاه شارژ خودروهای الکتریکی در نظر گرفته شده است.

اما راز واقعی پایداری ساختمان لبه در تلفیق هوشمندانه‌ی فناوری‌های نوین با طراحی منفعلانه نهفته است. دیوارهای بتنی ضخیم نمای جنوبی ساختمان، به عنوان جرم حرارتی عمل می‌کنند و گرمای خورشید را در طول روز جذب و در شب به تدریج آزاد می‌کنند. این امر به طور قابل توجهی از نیاز به سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مصنوعی می‌کاهد.

۲. دفتر مرکزی گلمک(GLUMAC) در شانگهای

  • مکان: شانگهای، چین
  • نوع ساختمان: اداری
  • ابعاد: ۶,۴۵۰ فوت مربع (تقریبا ۵۹۸ متر مربع)
  • طراحان: همکاری مشترک بین گلمک، مشاوران پایداری تراپین برایت گرین، شرکت معماری گنسلر مستقر در سان‌فرانسیسکو، شرکت ساختمانی ژاپنی شیمزو و مشاور مواد سبز گیگا مستقر در شانگهای
  • تاریخ تکمیل: ۲۰۱۴

ساختمان هوشمند دفتر مرکزی گلمک (GLUMAC) در شانگهای

در میان انبوه ساختمان‌های اداری و تجاری، دفتر مرکزی شرکت مهندسی گلمک در شانگهای، چین، به عنوان یکی از ساختمان های هوشمند در جهان خودنمایی می‌کند. این ساختمان که در طبقه‌ی سوم عمارت ۱۰۰ ساله‌ی راکفلر واقع شده است، نه‌تنها در معماری و طراحی، بلکه در هوشمندی و تعهد به سلامتی نیز حرف اول را می‌زند.

هوای پاک، اولویت اصلی

آلودگی هوا در شهرهای بزرگ چین همواره معضلی جدی بوده است. از این رو، شرکت گلمک در بازسازی فضای اداری خود در شانگهای، اولویت را بر کیفیت هوای داخلی قرار داده است.

سیستم هوشمند تصفیه و پایش هوا

قلب تپنده‌ی هوشمندی این دفتر، سیستم پیشرفته‌ی تصفیه و پایش هوا است. این سیستم با استفاده از فناوری‌های نوین، آلاینده‌های مضر را از هوا حذف کرده و آن را تصفیه می‌کند.

ساکنان ساختمان می‌توانند از طریق اپلیکیشن موبایل به نام «ریست» (RESET) به صورت لحظه‌ای از کیفیت هوای داخلی مطلع شوند و اطلاعات مربوط به ظرفیت گیاهان دفتر برای تصفیه‌ی هوا را نیز مشاهده کنند.

دستاوردهای چشمگیر

اما هوشمندی گلمک به این سیستم ختم نمی‌شود. این دفتر به لطف دریافت گواهینامه‌ی پلاتینیوم لید (LEED) و تاییدیه‌ی کامل «ساختمان زنده» (Living Building)، به اولین پروژه‌ی بدون مصرف خالص انرژی، آب و کربن در آسیا تبدیل شده است.

مصرف بهینه منابع

استفاده از تجهیزات کم‌مصرف، میزان مصرف آب را تا ۶۳% کاهش داده است. در مقابل، سیستم‌های آب و بازیافت، تقریباً سه برابر نیاز ساکنان، آب تولید می‌کنند.

انرژی پاک و طراحی دوستدار طبیعت

کل انرژی این ساختمان از طریق پنل‌های خورشیدی تامین می‌شود و بخش قابل توجهی از آن با مفاهیم «دوستدار طبیعت» (Biophilic) طراحی شده است.

در این نوع طراحی، از عناصر طبیعی مانند گیاهان و نور طبیعی در فضای داخلی ساختمان استفاده می‌شود تا سلامت و شادابی ساکنان را افزایش دهد. دیوار سبز زنده‌ی این بخش با گیاهانی که به تصفیه‌ی هوا کمک می‌کنند، نمونه‌ی عالی از این مفهوم در عمل است.

گلمک: الگویی برای آینده

دفتر مرکزی گلمک در شانگهای، فراتر از یک فضای اداری، نمونه‌ای برجسته از هوشمندی، تعهد به پایداری و سلامتی در میان خانه های هوشمند است. این ساختمان نشان می‌دهد که چگونه می‌توان با تلفیق فناوری‌های نوین، طراحی‌های هوشمندانه و تعهد به حفظ محیط زیست، فضایی خلق کرد که نه‌تنها در خدمت انسان، بلکه در راستای ارتقای سلامتی و کیفیت زندگی او نیز باشد.

گلمک الگویی الهام‌بخش برای معماران، مهندسان و سازندگان سراسر جهان است تا در مسیر خلق آینده‌ای سالم‌تر و پایدارتر برای صنعت ساختمان‌سازی قدم بردارند.

۳. ۸۰۰ فولتون مارکت (800 FULTON MARKET)

  • مکان: شیکاگو، ایلینوی
  • نوع ساختمان: چند منظوره
  • ابعاد: ۱۹ طبقه / ۸۳۶۱۲ متر مربع
  • طراحان: اسکیدمور، اوینگز و مریل
  • تاریخ تکمیل: ۲۰۲۱

در لیست بهترین خانه های هوشمند دنیا ، نام ۸۰۰ فولتون مارکت در شیکاگو نیز به چشم می‌خورد. این ساختمان با ادعای جسورانه‌ی «باهوش‌ترین ساختمان شیکاگو»، با ویژگی‌های منحصر به فرد و دستاوردهای قابل توجه در زمینه‌ی سلامت و پایداری، از رقبای خود پیشی می‌گیرد.

خانه هوشمند ۸۰۰ فولتون مارکت (800 FULTON MARKET)

گواهینامه‌های معتبر، تضمینی بر هوشمندی

ادعای هوشمندی ۸۰۰ فولتون مارکت بی‌اساس نیست. طراحاین ساختمان موفق به کسب گواهینامه‌های معتبر از جمله لید پلاتینیوم (LEED Platinum)، ول گولد (WELL Gold) و پلاتینیوم در دو استاندارد مهم ساختمان‌های هوشمند، یعنی اسمارت‌اسکور (SmartScore) و وایرداسکور (WiredScore) شده است.

فناوری در خدمت آسایش و بهره‌وری

۸۰۰ فولتون مارکت تنها یک ساختمان زیبا و لوکس نیست، بلکه سرشار از فناوری‌های هوشمند است که آسایش و بهره‌وری ساکنان را ارتقاء می‌بخشد. بیش از ۸۰۰۰ حسگر اینترنت اشیاء (IoT) وظیفه ثبت اطلاعات مربوط به میزان اشغال فضاها را برعهده دارند.

این اطلاعات به یک پلتفرم مدیریت ابری متصل می‌شوند که ۱۲ سیستم مختلف ساختمان را به هم مرتبط می‌کند.

اپلیکیشنی برای مدیریت هوشمند زندگی

وبسایت ۸۰۰ فولتون مارکت اعلام کرده است که ساکنان با استفاده از یک اپلیکیشن گوشی‌های هوشمند می‌توانند به یک فضای دیجیتال دسترسی داشته باشند.

این فضا امکاناتی مانند رزرو جلسات، تنظیم دمای محیط، ثبت‌نام در دوره‌های ورزشی و دریافت نوتیفیکیشن در خصوص تخفیف‌های رستوران‌های اطراف را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

۴. ساختمان امپایر استیت: نگین نیویورک

  • مکان: شهر نیویورک، نیویورک
  • نوع ساختمان: اداری
  • ابعاد: ۱۰۲ طبقه / ۲.۷ میلیون فوت مربع (حدود ۲۵۰۸۲۸ متر مربع)
  • طراحان :شرو، لمب و هارمون
  • تاریخ تکمیل: ۱۹۳۱

ساختمان هوشمند امپایر استیت

ساختمان امپایر استیت، که شاید برجسته‌ترین آسمان‌خراش ساخته‌شده تا به امروز باشد، به تازگی به یکی از نمونه‌های خارق‌العاده‌ی بهترین خانه های هوشمند دنیا تبدیل شده است. این نمونه نشان می‌دهد که چگونه می‌توان با به‌کارگیری نوآوری‌های مدرن، ساختمان‌های قدیمی را به صورت “سبز” بازسازی کرد.

کاهش ۵۰ درصدی مصرف انرژی با بازسازی هوشمند

طبق گزارش سی‌بی‌سی، تلاش ۳۸ میلیون دلاری برای کاهش ردپای کربنی ساختمان امپایر استیت که در سال ۲۰۰۶ آغاز شد، به نتیجه رسید و میزان مصرف انرژی این سازه را تا ۵۰ درصد کاهش داده است.

بر اساس گفته‌های مالکیت این ساختمان، تا سال ۲۰۳۰ به کربن‌خنثی (کاهش کامل انتشار کربن) دست خواهند یافت.

از شیشه‌های سه‌جداره تا هوش مصنوعی

بازده انرژی ساختمان امپایر استیت از پایین‌ترین‌‌ سطح به بالاترین‌ حد در بین ساختمان های شهر نیویورک ارتقاء یافته است. راز این موفقیت در به‌کارگیری مجموعه‌ای از فناوری‌هاست، از جمله:

  • پنجره‌های سه‌جداره
  • عایق‌بندی بهبودیافته
  • سیستم ترمز احیا کننده‌ی آسانسورها
  • ارتقای قابل توجه موتورخانه‌ی سردکننده با نصب ردیاب‌های CO2 و سیستم کنترل دمای پیشرفته
  • این سازه همچنین از یک پلتفرم هوش مصنوعی استفاده می‌کند که گفته می‌شود انتشار گازهای گلخانه‌ای را تا ۳۰۰ تن و مصرف آب را تا ۷.۵ میلیون گالن کاهش داده است.

همکاری برای آینده‌ای سبزتر

به گفته‌ی آنتونی مالکین، مدیرعامل امپایر استیت رئالتی تراست، «هیچ راه‌حل جادویی وجود ندارد.» این موفقیت حاصل مجموعه‌ای از اقدامات است، مانند گلوله‌های ساچمه‌ای نقره‌ای که با هم کار می‌کنند. بازسازی امپایر استیت چنان موفق بوده است که الهام‌بخش ایجاد چالش «امپایر بیلدینگ» شد. این ابتکار ۵۰ میلیون دلاری برای تشویق دیگر ساختمان‌های نمادین شهر نیویورک به انجام بازسازی‌های سبز مشابه راه‌اندازی شده است.

۵. برج خلیفه، دبی

  • مکان: پارک برج خلیفه، امارات
  • نوع بنا: آسمان‌خراش
  • ابعاد: ۳,۳۳۱,۱۰۰ فوت مربع (معادل ۳۰۹,۴۷۳ متر مربع)
  • طراحان: آدریان اسمیت، جرج جی. افستاتیو، مارشال استرابالا
  • تاریخ تکمیل: ۴ ژانویه ۲۰۱۰

دبی در حوزه‌ی ساخت و ساز هوشمند، پیشگام و پیشرو است. بر اساس امتیاز ساختمان‌های هوشمند این کشور که توسط شرکت هانی ول (Honeywell ) ارائه شده و پایداری، ایمنی و بهره‌وری ساختمان‌ها را در نظر می‌گیرد، امتیاز دبی ۶۵ از ۱۰۰ است.

خانه هوشمند برج خلیفه دبی

برج خلیفه: فراتر از بلندترین ساختمان جهان

برج خلیفه با ارتفاع ۲۷۱۶ فوت و ۱۶۰ طبقه، پیش از آنکه به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین ساختمان های هوشمند در جهان شناخته شود، با داشتن عنوان بلندترین ساختمان جهان، در صدر افتخارات قرار داشت.

(برای درک بهتر این عظمت، باید بدانید که برج خلیفه بیش از دو برابر بلندتر از ساختمان امپایر استیت است!)

هوشمندتر شدن بلندترین ساختمان جهان

با همکاری شرکت هانی ول، برج خلیفه توانست به یکی از پیشرفته‌ترین و سازگارترین ساختمان‌های هوشمند از لحاظ زیست‌محیطی تبدیل شود. هانی ول با همکاری مدیران ساختمان، مجموعه‌ای از فناوری‌های هوشمند را در بخش اصلی برج خلیفه پیاده‌سازی کرد تا ساکنان به کیفیت هوای بهتر، نورپردازی کارآمد و کنترل دمای مطلوب دسترسی داشته باشند.

داده‌های لحظه‌ای از سیستم هوشمند اتوماسیون ساختمان از طریق پلتفرم اینترنت اشیاء (IoT) هانی ول جمع‌آوری شده و با استفاده از الگوریتم‌های هوشمند، ناهنجاری‌ها و مشکلات نگهداری را شناسایی می‌کند. مدیران تاسیسات می‌توانند از این اطلاعات برای ارتقای قابلیت اطمینان تجهیزات و بهبود نگهداری ساختمان استفاده کنند.

۶. مرکز انرژی دوک، شارلوت، کارولینای شمالی

  • مکان: کارولینای شمالی، ایالات متحده
  • نوع ساختمان: ساختمان اداری
  • ابعاد: ۱۲۷,۲۹۷ متر مربع
  • طراحان: TVSdesig
  • تاریخ تکمیل: ژانویه ۲۰۱۰

مرکز انرژی دوک، آسمان‌خراشی ۵۱ طبقه (با ۴۸ طبقه‌ی اداری) متعلق به ولز فارگو است که شرکت انرژی دوک را در خود جای داده است. این ساختمان موفق به کسب گواهینامه‌ی «لید پلاتینیوم» شده است که بالاترین سطح اعتبار پایداری در میان نمونه‌های ساختمان‌های هوشمند به شمار می‌رود.

مرکز انرژی دوک duke

مدیریت هوشمند منابع آبی

این ساختمان قادر است سالانه حدود ۱۰ میلیون گالن آب جمع‌آوری‌شده، از جمله آب‌های زیرزمینی، آب باران و تراکم چگالش‌دهنده‌ی سیستم‌های تهویه مطبوع (HVAC) را بازیافت کند. این میزان آب، تمام نیازهای آبیاری ساختمان و حدود ۸۰ درصد از نیازهای برج خنک‌کننده را تأمین می‌کند.

معماری پایدار: از بام سبز تا نمای درخشان

بام این مجموعه با وسواس خاصی طراحی شده و از یک باغچه‌ی سرسبز بهره می‌برد. گیاهان این باغچه، گرمای اضافی را جذب کرده و در عین حال روان‌آب ناشی از طوفان را کاهش می‌دهند. پرده‌های خودکار جمع‌آوری نور روز، با تنظیم شدن بر اساس زاویه‌ی تابش خورشید، نور طبیعی بیشتری را به داخل ساختمان هدایت می‌کنند.

بیش از ۴۵۰۰۰ چراغ LED در نمای ساختمان نصب شده‌اند که با درخشش خود، شبیه کریستال برش‌خورده به نظر می‌رسند. این چراغ‌ها در شب، نمای ساختمان را روشن کرده و در بالای هر ساعت، یک نمایش نور خیره‌کننده اجرا می‌کنند.

مرکز انرژی دوک: فراتر از یک ساختمان هوشمند

شرکت ولز فارگو، با نورپردازی مرکز انرژی دوک به رنگ‌های مختلف، از رویدادهای مهم شارلوت، مانند رویدادهای خیریه‌ی محله‌ای و سایر اهداف ارزشمند، حمایت می‌کند.

۷. برج کپیتال، نگین تجاری سنگاپور

مکان: روبنسون رود، سنگاپور

نوع ساختمان: دفاتر تجاری

ابعاد: ۹۵,۵۰۰ متر مربع (۱,۰۲۸,۰۰۰ فوت مربع)

طراحان: : RSP Architects, Planners & Engineers

تاریخ تکمیل: سال ۲۰۰۰

برج Capital در سنگاپور، زمانی که بیش از ۲۰ سال پیش ساخته شد، اولین ساختمانی بود که وای‌فای ارائه می‌کرد. از آن زمان تاکنون، این ساختمان همگام با فناوری پیش رفته و در عین حال بر سلامت کارکنان و بهره‌وری انرژی تأکید داشته است.

خانه هوشمند برج Capital در سنگاپور

سیستم تهویه مطبوع کارآمد و هوشمند

سیستم تهویه مطبوع (HVAC) این برج از چرخشی برخوردار است که هوای خنک را برای حفظ دمای چیلر هوا بازیابی می‌کند. این امر موجب کاهش میزان انرژی مصرفی برای گرمایش و سرمایش می‌شود. همچنین، در سراسر ساختمان از چراغ‌های هوشمند استفاده شده است.

ایمنی، آسایش و بهره‌وری در قلب فناوری

برای اطمینان از ایمنی، آسایش و بهره‌وری کارکنان، حسگرهای اینترنت اشیاء (IoT) دما، رطوبت و میزان CO2 هوا را اندازه‌گیری می‌کنند. (مطالعات نشان می‌دهند که افزایش سطح دی‌اکسید کربن به عملکرد شناختی آسیب می‌رساند.)

سلامتی و ایمنی سرنشینان در اولویت

علاوه بر این، حسگرهایی برای اندازه‌گیری گاز مونوکسید کربن، که گازی کشنده است، در پارکینگ ساختمان نصب شده‌اند. برای از بین بردن این گاز خطرناک، زمانی که میزان آن بیش از حد مجاز باشد، فن تهویه روشن می‌شود. هنگامی که هوا ایمن است، فن خاموش می‌شود. در نتیجه، همان‌طور که هدف اصلی در نمونه‌های ساختمان هوشمند است، خطرات سلامتی و اتلاف انرژی کاهش می‌یابد.

۸. برج کریستال، نگین سبز لندن

  • مکان: لندن، انگلستان
  • نوع: مرکز نمایشگاهی
  • ابعاد: ۱۹ طبقه / ۲۲,۳۰۰ متر مربع
  • معمار: Wilkinson Eyre Architects
  • تاریخ تکمیل: ۲۰۱۲

آخرین مورد از نمونه‌های بهترین ساختمان های هوشمند در جهان، کریستال است. این پروژه توسط شرکت زیمنس به اجرا درآمده و هدف آن نمایشِ چگونگی بهره‌گیری از فناوری‌های ساختمان هوشمند برای سازگارتر کردن بناها با محیط زیست است.

برج کریستال ساختمان هوشمند

طراحی هوشمندانه

 

طراحی خاص و چندوجهی این بنا، که شبیه یک کریستال کوارتز خوابیده به نظر می‌رسد، فراتر از جنبه‌ی تزئینی عمل می‌کند. در ساخت آن از نوع خاصی شیشه پر شده با گاز آرگون استفاده شده است. این نوع شیشه اجازه می‌دهد حدود ۷۰ درصد نور مرئی و تنها ۳۰ درصد گرما وارد ساختمان شود و به این ترتیب حداکثر بهره‌برداری از نور طبیعی را امکان‌پذیر می‌سازد.

هوشمندی در قلب کریستال

هوشمندی ساختمان کریستال از سیستم مدیریت انرژی ساختمان (BEMS) نشأت می‌گیرد. این سیستم همه‌ی عملیات الکتریکی و مکانیکی کریستال را  از جمله بازیافت فاضلاب، سیستم آب گرم خورشیدی و سیستم‌های فتوولتائیک خورشیدی کنترل می‌کند. BEMS همچنین وظیفه‌ی تنظیم دما و نورپردازی را بر عهده دارد.

این سیستم با استفاده از حسگرهای نور روز، چراغ‌ها را در مواقع غیرضروری خاموش یا کم‌نور می‌کند و در زمان مناسب برای تهویه طبیعی، پنجره‌ها را باز می‌کند.

ساختمان‌ های هوشمند: آینده‌ای درخشان برای زندگی، کار و آسایش

این موارد تنها نمونه‌های اندکی از ساختمان های هوشمند در جهان هستند که در حال حاضر مورد استفاده قرار می‌گیرند. به لطف پیشرفت‌های سریع در فناوری هوشمند، ما روشی را برای استفاده از داده‌های خود به منظور ساده‌تر کردن زندگی، یکپارچه‌سازی بیشتر و کارآمدتر کردن آن کشف کرده‌ایم. این فناوری با آزاد کردن منابع ما، به ما این امکان را می‌دهد تا روی اولویت‌های اصلی خود تمرکز کنیم.

اکنون ما مزایای کلیدی‌ای را که این نمونه‌های ساختمان های هوشمند جهان در زمینه صرفه‌جویی در مصرف انرژی، نگهداری و ارتقاء سلامت، شادی و بهره‌وری ساکنان ارائه می‌دهند، درک می‌کنیم. خوشبختانه، فناوری‌های مورد نیاز برای توسعه‌ی این نمونه‌های ساختمان هوشمند با این مزایا، در حال گسترش و در دسترس‌تر شدن هستند. این امر تنها نشان می‌دهد که گزینه‌های بیشتری برای ساخت و طراحی فضاهای خلاقانه و پربازده‌تر برای همه وجود دارد.

ساختمان های هوشمند جهان

هوشمند سازی خانه با شرکت پلان

آیا به دنبال خانه‌ای هستید که فراتر از تصورات شما عمل کند؟ خانه‌ای که در آن زندگی، کار و تفریح به تجربه‌ای بی‌نظیر تبدیل شود؟

شرکت هوشمند سازی ساختمان پلان، پیشرو در زمینه هوشمند سازی خانه، با ارائه راه حل‌های جامع و پیشرفته، خانه‌ شما را به یکی از بهترین خانه های هوشمند دنیا تبدیل می‌کند.

با پلان، می‌توانید:

  • مصرف انرژی خود را به طور چشمگیری کاهش دهید و در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.
  • امنیت و آرامش خاطر را به خانه‌ی خود هدیه دهید.
  • تجربه‌ای بی‌نظیر از راحتی و آسایش را در خانه‌ی خود داشته باشید.
  • خانه‌ی خود را از راه دور کنترل کنید و بر همه‌ی جوانب آن نظارت داشته باشید.

ما با استفاده از برترین فناوری‌های روز دنیا و متخصصان مجرب، خانه‌ی شما را به فضایی ایده‌آل برای زندگی، کار و تفریح تبدیل می‌کنیم.

همین امروز با ما تماس بگیرید تا از هزینه هوشمند سازی ساختمان اطلاع یابید!

شماره تماس مشاوره رایگان (ساعات اداری)

۰۲۱۲۶۶۵۲۳۴۲ و ۰۲۱۲۶۶۵۲۳۴۶

منبع:

https://neuroject.com/smart-building-examples

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

پیمایش به بالا
×

خانه هوشمند Control4

در صورت نیاز به مشاوره، از طریق واتس اپ با کارشناسان پشتیبانی در ارتباط باشید.

×