صفر تا صد هوشمند سازی ساختمان در ۶ مرحله + ویدیو

هوشمند سازی ساختمان

در این مقاله، صفر تا صد هوشمند سازی ساختمان را؛ از تعیین کارهایی که یک خانه هوشمند میتواند انجام دهد تا نحوه اجرای هوشمند سازی، به شما توضیح خواهیم داد تا با دید بهتری بتوانید تصمیم به هوشمند سازی خانه خود بگیرید.

فهرست مطالب

هوشمند سازی ساختمان چیست؟

هوشمند سازی ساختمان به معنای داشتن خانه ای است که بتوان آن از راه دور و با گوشی هوشمند یا هر دستگاه دیگری که به اینترنت وصل است کنترل کرد.

لطفا ویدیو زیر را ببینید تا با هوشمند سازی ساختمان بیشتر آشنا شوید:

صفر تا صد هوشمند سازی ساختمان ها؛ راهنمای گام به گام در ۶ مرحله

هوشمند سازي ساختمان اقدامی هیجان انگیز است، اما برای اینکه مطمئن شوید از سرمایه‌گذاری خود بهترین بهره را می برید، نیاز به برنامه ریزی دقیق دارید.

اما حالا از کجا شروع کنید؟

گام اول: بودجه‌تان را تعیین کنید

برای بسیاری بودجه عامل اصلی در انتخاب روش هوشمندسازی خانه است. شما در ابتدا باید بودجه ای را که می‌توانید به این کار اختصاص دهید، مشخص کنید تا به راحتی تحت تاثیر خرید جدیدترین گجت‌ها با میزان اهمیت و استفاده کم، قرار نگیرید!

هوشمند سازی ساختمان چیست
در هوشمند سازی ساختمان، خرید گجت ها باید بر اساس امکانات خانه هوشمند باشد.

آیا هوشمندسازی خانه گران است؟

هم بله و هم خیر!

اگر خانه های هوشمند از اول به درستی و طبق نیازهای شما برنامه ریزی نشوند، ممکن است به یک تجمل پرهزینه تبدیل شوند.

مثلا خرید چند لامپ هوشمند و یک بلندگوی هوشمند برای کنترل آن‌ها با صدا می‌تواند هزینه کمی داشته باشد. اما راه اندازی یک سیستم با ترموستات هوشمند، پرده‌های اتوماتیک، بازکننده دربِ پارکینگ و… می‌تواند هزینه را افزایش دهد.

در اینجا باید اولویت بندی کنید!

به عنوان مثال ترموستات هوشمند ممکن است به کاهش قبض برق شما کمک کند. اما آیا واقعا حیوان خانگی شما به ظرف غذایی که خودکار پر می‌شود نیاز دارد؟

در نتیجه برای جلوگیری از هزینه‌های اضافی، یک بودجه مشخص تعیین کنید تا آن را فقط صرف امکاناتی کنید که کیفیت زندگی شما را به میزان قابل توجهی بهبود می‌بخشند یا در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی ‌می‌کنند.

هزینه هوشمند سازی ساختمان

برای جلوگیری از هزینه‌های اضافی، لطفا بودجه و نیازمندی‌های پروژه خود را با کارشناسان ما مطرح کنید تا هم مشاوره رایگان بگیرید و هم در کمتر از دو ساعت پروژه‌تان قیمت گذاری شده و پیش فاکتور دریافت نمایید.

شماره تماس پشتیبانی (ساعات اداری): ۰۲۱۲۶۶۵۲۳۴۲ و ۰۲۱۲۶۶۵۲۳۴۶

گام دوم: می‌خواهید خانه هوشمندتان چه کارهایی انجام دهد؟

قبل از اینکه شروع به خرج کردن پول برای دستگاه‌ها کنید، مهم است که از خود بپرسید هدفتان چیست. به عبارت دیگر، می‌خواهید خانه هوشمند شما چه کارهایی برایتان انجام دهد؟

  1. افزایش راحتی و آسایش با ساده کردن کارهای روزانه
  2. کاهش قبوض برق با بالا رفتن بهره وری انرژی
  3. تقویت امنیت خانه یا کارهای دیگر؟

دانستن اهداف و نیازهای خود به شما کمک می کند دستگاه های خانه هوشمند مناسب را انتخاب کنید و بتوانید سناریوها و اتوماسیون های فوق‌العاده کاربردی برای خانه طراحی کنید.

برخی از سناریوها در ویدیو زیر نمایش داده شده است:

۱. راحتی و آسایش

یکی از دلایل اصلی که بسیاری از افراد برای ساخت خانه های هوشمند انتخاب می کنند، سهولت و راحتی آنهاست. تصور کنید گرمای اتاق را تنظیم کنید بدون اینکه مبل خود را ترک کنید یا وقتی صبح بیدار شدید، قهوه‌تان آماده و منتظر شما باشد.

دستگاه‌هایی مانند چراغ‌های هوشمند، ترموستات‌های هوشمند و ابزارهایی مانند دستیارهای صوتی می‌توانند به انجام کارهای روزانه کمک کنند و زندگی شما را راحت‌تر کنند.

۲. بهره وری انرژی

یک خانه هوشمند می تواند یک خانه دوستدار محیط زیست باشد. به این ترتیب که با دستگاه های مناسب، انرژی کمتری مصرف کنید.

برای مثال، ترموستات‌های هوشمند عادت‌های مصرفی و محدوده دماییِ مناسبِ شما را یاد می‌گیرند و دستگاه های گرمایش یا سرمایش را طبق آنها تنظیم می‌کنند تا هیچ انرژی‌ای هدر نرود.

به طور مشابه، دوشاخه های هوشمند می توانند دستگاه‌هایی را که استفاده نمی کنید خاموش کنند و چراغ های هوشمند بر اساس در دسترس بودن نور طبیعی، تنظیم شوند.

ساختمان هوشمند با ترموستات هوشمند
ترموستات های هوشمند می توانند به شما در صرفه جویی در صورتحساب‌ها کمک کنند.

۳. امنیت و ایمنی

داشتن احساس امنیت در خانه نقش مهمی در کاهش استرس و اضطراب در زندگی شما دارد و خانه های هوشمند راه های بهتر و بیشتری برای ایمن ماندن در اختیار شما قرار می دهند.

  • دوربین های هوشمند به شما امکان می دهند خانه خود را در هر زمان مشاهده کنید، حتی اگر آنجا نباشید.
  • دوربین‌های زنگِ در نشان می‌دهند چه کسی بیرون است.
  • قفل‌های هوشمند به شما امکان می‌دهند در را از هر جایی که هستید، باز یا قفل کنید.
  • سنسورهای دود و مونوکسید کربن می توانند به وای فای متصل شوند و اگر در خانه نباشید، رخداد خطرات را در لحظه به شما اطلاع دهند.

با انتخاب اهداف خود می‌توانید سیستم خانه هوشمند خود را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید که دستگاه‌ها به راحتی با هم جفت شوند و در یک سیستم یکپارچه و هماهنگ با هم کار کنند.

گام سوم: چه سناریوها و امکاناتی در خانه هوشمند می‌خواهید؟

شاید با برخی از رایج‌ترین لوازم خانگی هوشمند مانند چراغ‌های هوشمند و ترموستات‌های هوشمند آشنایی داشته باشید. اما دنیای وسیعی از این وسایل هوشمند وجود دارد که به تازگی به خانه‌ها راه پیدا کرده‌اند. در ادامه به برخی از اجزای خانه هوشمند و کارهایی که انجام می‌دهند اشاره می‌کنیم:

سناریوها در سیستم هوشمند سازی ساختمان
سناریوی صبح بخیر و شب بخیر در خانه هوشمند کنترل 4، میتواند چراغ ها، پرده‌ها و… را کنترل کند.

۱. چراغ‌های هوشمند با کنترل صوتی

با چراغ های هوشمند می‌توانید:

  • روشنایی داخل و خارج از خانه را با دستورات صوتی کنترل کنید.
  • روشن شدن لامپ‌ها را هنگام رسیدن به خانه برنامه‌ریزی کنید.
  • لامپ‌ها را طوری تنظیم کنید که با غروب آفتاب روشن شوند و کمی قبل از طلوع خورشید خاموش شوند و… .

۲. درب‌ها و ورودی‌های هوشمند

  •  درب‌ها را می‌توانید با فرمان صوتی، قفل یا باز و بسته کنید.
  • زنگ‌های تصویری به شما امکان می‌دهند ببینید چه کسی مقابل خانه شما است.
  • درب‌های پارکینگ نیز می‌توانند هنگام ورود شما به خانه به طور خودکار باز شوند و… .

۳. آشپزخانه هوشمند

  • سناریویی می‌توانید طراحی کنید که قهوه‌ساز با بیدار شدن شما شروع به کار کند تا وقتی وارد آشپزخانه شدید، قهوه تان آماده باشد.
  • یا ماشین‌های ظرفشویی و لباسشویی پس از اتمام کار، برای گوشی شما هشدار «اتمام کار» ارسال نمایند.

۴. سرگرمی بیشتر با سیستم صوتی و تصویری هوشمند

در خانه هوشمند شما می‌توانید میزان سرگرمی خود را با تلویزیون های هوشمند، سیستم های صوتی و دستگاه های پخش افزایش دهید. آنها را با صدای خود کنترل کنید. حتی سناریویی بچینید که سیستم‌های صوتی همزمان با ورود شما به اتاق، روشن شوند.

با استفاده از دستیارهای صوتی هوشمند مانند دستیار گوگل و الکسا، می‌توانید بدون نیاز به ریموت کنترل، به موسیقی، فیلم و سایر محتواهای مورد علاقه خود دسترسی داشته باشید.

سیستم صوتی و تصویری در هوشمند سازی خانه
ترکیب بی‌نظیر سیستم صوتی و تصویری با فناوری و سرگرمی، به شما تجربه‌ای جذاب و هوشمندانه را در خانه خود ارائه می‌دهد.

سیستم‌های سرگرمی در خانه‌های هوشمند Control4 می‌توانند با سایر دستگاه‌های هوشمند مانند روشنایی، تهویه مطبوع و سیستم‌های امنیتی ادغام شوند. به عنوان مثال، می‌توانید با روشن کردن تلویزیون، به طور خودکار نور چراغ‌ها را کم کنید یا با شروع یک فیلم، سیستم صوتی را به طور خودکار تنظیم نمایید.

۵. نظارت بر وضعیت اعضای خانواده و حیوانات خانگی

  •  دوربین‌های داخلی هوشمند می‌توانند به شما اطلاع دهند که آیا بچه‌ها به سلامت از مدرسه به خانه رسیده‌اند.
  • مانیتورهای هوشمند نوزاد به شما امکان می‌دهند تا از اتاق دیگر مراقب فرزند تازه متولد شده خود باشید.
  • ظرف‌ غذای هوشمند حیوانات خانگی به شما این امکان را می‌دهد که حتی زمانی که در خانه نیستید، ظرف غذای حیوان خانگی خود را دوباره پر کنید.

۶. آبیاری هوشمند فضای سبز

سیستم‌های آبیاری هوشمند می‌تواند بر اساس آب و هوا، رطوبت خاک، تابش خورشید و… میزان بهینه آبیاری را تشخیص داده و به طور خودکار فضای سبز را آبیاری کند.

نکته: در خانه هوشمند Control4 (برند آمریکایی محبوب در حوزه هوشمند سازی خانه) همه این دستگاه‌ها را می‌توان از طریق تلفن هوشمند کنترل کرد. حتی بسیاری از آنها را می‌توان با دستورات صوتی و از طریق یک اسپیکر هوشمند کنترل کرد.

هوشمند سازی خانه به نحوی که به بهترین نحو عمل کند، نیاز به تخصص بالایی دارد. به همین دلیل به شما پیشنهاد می‌کنیم مشاوره رایگان با کارشناسان Control4 را از دست ندهید و همین حالا با ما تماس بگیرید.

شماره تماس پشتیبانی (ساعات اداری): ۰۲۱۲۶۶۵۲۳۴۲ و ۰۲۱۲۶۶۵۲۳۴۶

گام چهارم: انتخاب تجهیزات هوشمند سازی ساختمان

حالا که بودجه، اهداف و کارکردهای مدنظر خود را از هوشمند سازی خانه تعیین کرده‌اید، زمان آن رسیده که شروع به خریدن و اضافه کردن دستگاه‌ها کنید.

۳ نکته مهم پیش از خرید تجهیزات

  1. پیاده سازی هر یک امکانات مدنظرتان در خانه هوشمند، نیازمند تجهیزات و دستگاه‌های مخصوص به خود است.
  2. تمام تجهیزات برای اینکه بتوانند با هم کار کنند باید از یک زبان مشترک که به آن پروتکل گفته می‌شود، پشتیبانی کنند. بنابراین اگر قرار است خودتان این تجهیزات را تهیه کنید، دقت نمایید که تمام تجهیزات با هم، همخوانی داشته باشند و از یک پروتکل مشترک پشتیبانی کنند.
  3. از آنجایی که تنوع محصولات و همچنین تعداد پروتکل‌ها بسیار زیاد است، به شما توصیه می‌کنیم که حتما از خدمات یک شرکت هوشمند سازی ساختمان برای این منظور استفاده نمایید.

برای مطالعه مقاله پروتکل خانه هوشمند چیست و چه انواعی دارد؟ لطفا کلیک کنید.

۱. کنترل کننده مرکزی خانه هوشمند (هاب)

کنترل کننده مرکزی یا همان هاب، دستگاهی است که تمام اجزای هوشمند شما را به هم متصل کرده و آن‌ها را مدیریت می‌کند.

کنترل کننده مرکزی مانند مغز عمل می‌کند و اطمینان می‌دهد که همه چیز با هم مرتبط باشند و به درستی عمل نمایند. کنترل کننده مرکزی را می‌توان بخش اصلی راه‌اندازی خانه هوشمند شما در نظر گرفت.

برای مشاهده کنترل کننده های مرکزی در برند Control4 لطفا کلیک نمایید.

هوشمندسازی ساختمان
کنترل کننده مرکزی یا هاب، اصلی ترین دستگاه در تجهیزات خانه هوشمند است.
هاب یا کنترل کننده مرکزی بخریم یا نه؟

اگر تنها با چند دستگاه هوشمند کوچک مانند ترموستات و زنگ درب کار می‌کنید، ممکن است نیازی به خرید یک کنترل کننده مرکزی نداشته باشید. در این صورت، می‌توانید تمام کنترل‌ها را از طریق گوشی هوشمند خود انجام دهید.

اما اگر قصد دارید اجزای متعددی را به خانه هوشمند خود اضافه کنید، استفاده از یک کنترل کننده مرکزی مانند آنچه در برند Control4 مورد استفاده قرار می‌گیرد، ضروریست.

کنترل کننده مرکزی این امکان را به شما می‌دهد که تمام دستگاه‌های خود را با استفاده از یک دستگاه مرکزی و بدون نیاز به استفاده از چندین برنامه مختلف، کنترل کنید.

۲. شبکه و اتصالات

ستون فقرات هر خانه هوشمند، شبکه آن است. روترهای باکیفیت و سیستم‌های مش، اتصالات باثبات و با برد بالا را ارائه می‌دهند. این موضوع برای عملکرد خوب همه دستگاه‌های هوشمند در کنار هم کلیدی است.

۳. ترموستات‌های هوشمند

ترموستات هوشمند بی سیم Control4 که به طور مشترک و با کمک متخصصان شرکت Aprilaire تولید شده، با تنظیم گرما و سرما بر اساس عادات شما، باعث راحتی شما شده و در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌کنند.

ترموستات ها تشخیص می‌دهند که در خانه هستید یا خیر و برای اطمینان از کارایی سیستم سرمایش و گرمایش، تنظیمات را تغییر می‌دهند.

ترموستات هوشمند نست
ترموستات هوشمند Nest یکی دیگر از برندهایی است که در سیستم خانه هوشمند کنترل ۴ استفاده میشود.

۴. بلندگوهای هوشمند و دستیارهای صوتی

کنترل صوتی شیوه تعامل ما با خانه‌هایمان را تغییر داده است. دستیارهای صوتی آمازون، گوگل، الکسا و… نه تنها موسیقی پخش می‌کنند، بلکه به عنوان دستیارهای شخصی نیز عمل کرده و به سؤالات پاسخ می‌دهند، آلارم تنظیم می‌کنند و سایر دستگاه‌های هوشمند را کنترل می‌نمایند.

۵. سنسورها

حسگرهای درب/پنجره، حسگرهای حرکت، آژیر خطر و… در صورت بروز مشکل می‌توانند پیام‌هایی را به تلفن شما ارسال کنند. حسگرها حتی می‌توانند گرما را اندازه‌گیری کنند، نور را بررسی نمایند و حتی نشت آب را پیدا کنند.

۶. دوربین‌های هوشمند

دوربین‌های هوشمند، چه دوربین‌های داخل خانه و چه خارج آن به شما امکان می‌دهند خانه خود را در هر لحظه و به صورت زنده کنترل کنید. آنها می‌توانند حرکت را تشخیص دهند، فیلم ضبط کنند و حتی به شما امکان مکالمه دو طرفه بدهند.

۷. قفل‌های هوشمند

قفل‌های هوشمند امکان باز و بسته کردن درب از راه دور، دادن دسترسی موقت به مهمانان و حتی ادغام با سایر دستگاه‌ها را برای اتوماسیون‌های مختلف ممکن می‌سازند.

قفل هوشمند yale
با قفل هوشمند yale شما می‌توانید امنیت خانه را چندین برابر کنید.

۸. پریزها و دوشاخه‌های هوشمند

با پریزهای هوشمند می‌توانید از راه دور هر دستگاه متصل شده‌ای را کنترل، زمان‌بندی یا مصرف انرژی آن را کنترل کنید.

۹. پرده‌ها و کرکره‌های هوشمند باموتور برقی

با پرده های هوشمند کنترل 4، شما می‌توانید میزان تابش نور طبیعی به داخل را بر اساس زمان، یا حتی دمای اتاق تنظیم نمایید و حتی آنها را از راه دور کنترل نمایید.

نکته: تجهیزات خانه هوشمند بسیار زیاد هستند. آیفون‌های تصویری هوشمند، اسپیکرها، دیمرها و… . اما ما در این قسمت تنها به معرفی دستگاه‌های بسیار متداول پرداختیم.

گام ۵: راه اندازی خانه هوشمند و ایجاد سناریوها

در این مرحله باید:

  1. تمام تجهیزات، از کنترل کننده مرکزی گرفته تا سنسورها در جای مناسب نصب شوند.
  2. ارتباط پروتکلی بین تجهیزات برقرار شود.
  3. سناریوهای مدنظر کارفرما، در سیستم خانه هوشمند طرح ریزی و سپس امتحان شوند.

برای مشاهده نمونه کارهای اجرا شده توسط شرکت هوشمند سازی پلان لطفا روی دکمه زیر کلیک کنید.

نکته مهم در راه اندازی خانه هوشمند بی سیم (وایرلس)

توجه داشته باشید که اگر خانه هوشمند شما، بی سیم است باید:

یک شبکه Wi-Fi که کل خانه شما را پوشش دهد و یک اتصال اینترنتی سریع و قابل اعتماد با پهنای باند کافی برای مدیریت تمام این دستگاه ها فراهم کند، داشته باشید.

زیرا هر دستگاهی در خانه شما با اینترنت ارتباط برقرار می کند، سهم کمی از پهنای باند خانه شما را مصرف می کند. قطعا نمی خواهید دستیار هوشمندتان سرعت استریم شما را فقط به دلیل به روز رسانی پیش بینی آب و هوای فردا کاهش دهد.

همچنین اگر نقاطی در خانه شما وجود دارد که به عنوان نقطه کور در نظر گرفته می‌شود و سیگنال‌های وای فای به آن نقاط ارسال نمی‌شوند، اضافه کردن یک تقویت کننده شبکه برای گسترش شبکه وای فای بهترین گزینه است.

صفر تا صد هوشمند سازى ساختمان
باید پهنای باند اینترنت شما زیاد باشد تا از قطع شدن ارتباط دستگاه‌هایتان به دلیل از دست دادن سیگنال وای فای جلوگیری کنید.

نکته مهم در راه اندازی خانه هوشمند با سیم (سیمی)

اگر در مرحله نیازسنجی و طراحی سیستم خانه هوشمند و بر اساس امکان بسترسازی و سیم‌کشی، مشتری تصمیم بگیرد که از روش «هوشمندسازی با سیم Control4» استفاده کند. این روش نیازمند استفاده از کابل‌های کت سیکس (Cat6) و دو یا سه رشته معمولی می‌باشد.

به عنوان مثال در طراحی کنترل هوشمند روشنایی، از پشت هر کلید یک کابل کت سیکس به کلید بعدی منتقل و در نهایت به تابلو برق متصل می‌شود تا با «کنترل کننده مرکزی» ارتباط برقرار کند.

بدین ترتیب کلیدهای مذکور عملا هم بصورت سنتی عملکرد خواهند داشت و هم در سیستم خانه هوشمند قابل کنترل خواهند بود.

سیم‌کشی مورد نظر در خانه هوشمند Control4 (روش با سیم) مختصر و با کمترین میزان تخریب است و عملا به سیم‌کشی سنتی ساختمان مقدار اندکی هزینه‌ی بسترسازی اضافه خواهد شد. این روش به مشتری این امکان را می‌دهد که با حداقل تغییرات در ساختمان، از سیستم خانه هوشمند بهره‌مند شود.

گام شش: امنیت خانه هوشمند را افزایش دهید

در حالی که راه اندازی خانه هوشمند هیجان انگیز است، اما اولویت دادن به حفظ ایمنی ضروری‌ است. در اینجا برخی از اقدامات احتیاطی و ایمنی برای ارتقاء امنیت آورده شده است:

۱. امنیت شبکه خود را تامین کنید

از یک رمز عبور قوی و منحصر به فرد برای محافظت از شبکه Wi-Fi خود استفاده کنید. این کار به محافظت از دستگاه های هوشمند شما در برابر تهدیدات سایبری کمک می کند.

۲. به روز رسانی های منظم

سیستم عامل و نرم افزار دستگاه های هوشمند خود را به روز نگه دارید. به روز رسانی ها اغلب شامل بهبود امنیت هستند.

۳. تنظیمات حریم خصوصی

تنظیمات حریم خصوصی را در دستگاه ها و برنامه های خود بررسی و پیکربندی کنید. داده هایی را که دستگاه‌ها جمع آوری می کنند، برای محافظت از حریم خصوصی خود  محدود کنید.

۴. ایمنی در برابر آتش‌سوزی

مطمئن شوید که دستگاه‌های هوشمند شما، به ویژه دستگاه‌های دارای باتری، مطابق با ایمنی در برابر آتش‌سوزی هستند و مستعد گرم شدن بیش از حد نیستند.

۵. برنامه اضطراری

در صورت قطع برق یا خرابی شبکه، یک برنامه پشتیبان داشته باشید. نحوه کارکرد دستی دستگاه‌های ضروری مانند قفل‌ها را بدانید.

۶. ایمن‌سازی برای کودکان

اگر فرزند دارید، دستگاه‌های هوشمند و سیم‌ها را از دسترس آن‌ها دور نگه دارید تا از حوادث جلوگیری کنید.

هوشمند سازی خانه چیست
افزایش امنیت در راه اندازی سیستم هوشمند ساختمان بسیار مهم است.

سخن آخر

هوشمند سازی خانه، گامی هیجان‌انگیز به سوی زندگی مدرن است.

اولین قدم، درک نیازهای شماست، خواه راحتی، صرفه‌جویی در مصرف انرژی یا امنیت باشد. همواره برای داشتن بهترین تجربه، سیستم خود را به‌روز نگه دارید. با ظهور قابلیت‌های جدید در خانه‌های هوشمند، ارتقاءهایی را که متناسب با نیازهای شما هستند در نظر بگیرید. این رویکرد تضمین می‌کند که خانه شما نه تنها هوشمند، بلکه کاربرپسند، ایمن و کارآمد باشد.

شرکت پلان، نماینده Control4 در ایران و مجری پروژه‌های هوشمند سازی

شرکت پلان به عنوان اولین نماینده رسمی برند آمریکایی Control4 در خاورمیانه و با بیش از ۱۵ سال تجربه در حوزه خدمات هوشمندسازی ساختمان، آماده است تا بهترین و کامل‌ترین راه‌حل‌های هوشمند را ارائه دهد. ما با توجه به سابقه و تخصص خود، به دنبال ارائه خدماتی با بیشترین بهره‌وری و ارزش برای مشتریانمان هستیم.

لطفا برای استعلام هزینه با ما تماس بگیرید یا فرم مشاوره را پر کنید. در کمتر از دو ساعت پروژه شما قیمت گذاری شده و کارشناسان فروش جهت ارائه پیش فاکتور با شما در تماس خواهند بود.

شماره تماس پشتیبانی (ساعات اداری): ۰۲۱۲۶۶۵۲۳۴۲ و ۰۲۱۲۶۶۵۲۳۴۶

 

منابع:

techopedia

verizon

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

پیمایش به بالا
×

خانه هوشمند Control4

در صورت نیاز به مشاوره، از طریق واتس اپ با کارشناسان پشتیبانی در ارتباط باشید.

×